Як вибрати перший фотоапарат: 7 практичних порад

1. ПОДУМАЙ, ЧИ ВОНО ТОБІ ТРЕБА
Якщо шукаєш камеру для побутових світлин і плануєш знімати в режимі "auto", а не ґрунтовно вивчати та користуватися ручними налаштуваннями, вкладати все більше грошей у нові об’єктиви, спалахи, периферію тощо, то дуже рекомендую зосередитися на виборі нового смартфона, а не дзеркалки.
Сучасні мобільні ґаджети мають більш, ніж достатній потенціал для задоволення всіх потреб аматорської зйомки. Не варто купувати дорогу, громіздку техніку лише задля розмитого тла в портретах для "няшних" фоток в Instagram з трьох причин: 1. Смартфони вміють це робити; 2. Скоріш за все, тебе розчарує результат роботи цифродзеркалки, тож вона простоюватиме в шухляді без діла; 3. Ціна середньостатистичної камери з об’єктивом буде більшою, ніж топового смартфона.

2. НЕ ІСНУЄ ПРОФЕСІЙНИХ ФОТОАПАРАТІВ, А ТІЛЬКИ ПРОФЕСІЙНІ / НЕПРОФЕСІЙНІ ФОТОГРАФИ 

Часто, переглядаючи якісні світлини, люди говорять щось на кшталт: "Ну канЄшно, класні фотки, ти ж бачила, який у нього професійний фотоапарат" або "Ооо, в тебе такий великий фотик, зразу видно, що професіонал" тощо. Забудь ці фрази. Навіть у найбільш сучасних камерах нема кнопки "шедевр". Тому не варто думати, що купивши дорогий фотоапарат, ти одразу зніматимеш, як PRO-фотограф. Це складна професія, яка вимагає багато знань і практики. Метафорично кажучи, який би крутий пензлик ти не купив, а все ж одразу не малюватимеш картини, як Сальвадор Далі. 
NB: Для того, щоб краще орієнтуватися у видах сучасних цифрових камер, а також не загубитися у термінах, які будуть далі, обов'язково прочитай цю статтю. 
3. ЗАГЛЯНЬ У ГАМАНЕЦЬ
Ціна камери — це тільки верхівка фінансового айсберга. Гадаю, цілком справедливо було би на всіх фотоапаратах наносити застереження, як на пачках цигарок з текстівкою типу: "Активне фотографування викликає залежність" або "Захоплення фотосправою небезпечне для вашого сімейного бюджету". Пам’ятай, чим більше ти зніматимеш, тим більше техніки буде потрібно. Спершу виникає бажання перейти з кітового об’єктива на 50мм фікс… Трішки згодом усвідомлюєш, що існують універсальні світлосильні зуми, які коштують більше, ніж твій фотоапарат, але й цього буде мало, тобто додаткове світло таки треба… Як тільки познімаєш зі спалахом, очі відкриються на нові творчі можливості, а відтак у твоєму арсеналі з’являються стійки, синхронізатори, рефлектори, софтбокси, парасолі, фільтри, акумулятори… Страшно? А тепер уяви, що все це в тебе є… Думаєш, ось воно щастя? Ні! Ніколи не буває досить. Завжди шукатимеш ще… Забудь про технічний марафон. У гонитві за новинками фотоіндустрії ти ніколи не будеш першим. Та й не треба. Успішний фотограф хизується не обладнанням, а результатами. Просто тримай у голові думку, що раніше люди якось на плівку знімали... Тож, якщо здається, що твоя камера недосконала чи застаріла, спершу задумайся – а, можливо, не в техніці справа? Може, руки криві, цебто треба більше зосередитись на пошуках нових ракурсів, вивчити композиційні прийоми, зрештою, прочитати інструкцію до фотоапарата?! Якщо ж усе двічі, а краще – тричі, перевірив, перечитав усі форуми, черпав натхнення навіть з унітазу, а недоліки камери все ж не дозволяють реалізувати твій творчий потенціал, от тоді варто задуматися над придбанням чогось новенького. Гадаю, найважливіше, щоб технічний апгрейд супроводжувався мистецьким ростом фотографа. Якщо техніки все більше, а результативність усе менша, то, очевидно, щось не так... 

4. ДИВИСЬ, ЩО У ДРУЗІВ
Якщо перші три пункти не відбили в тебе бажання купити перший фотоапарат, то, мабуть, зараз усі розумові потуги зосередились на запитанні: що краще Nikon чи Canon? Це настільки багатогранне питання, що у священній війні прихильників обох брендів десятиліттями нема переможця. Годі холіворити. Формулюй для себе чіткі критерії. Наприклад, якщо мова про те, який бренд крутіший Nikon чи Сanon, то відповідь буде неочікувана — Hasselblad. Знайоме слово? Ні, тоді заглянь сюди http://www.hasselblad.com. Як бачиш, у світі є й інші камери і те, що ти їх не знаєш, не означає, що вони погані.
Якщо все-таки мова про вибір між конкретними брендами, то подивись, яким з них користуються твої друзі. Я не закликаю до бездумного наслідування, а лише рекомендую спершу порадитися з практиками, а не з сумнівними Інтернет-експертами. Не забувай, що маркетингові відділи великих корпорацій добре платять блогерам за рекламу та "об’єктивні" тести, тому мережа перенасичена відповідними тематичними матеріалами. Гадаю, якщо ти ще геть "зелений" у технічних аспектах, то годинна консультація з фотографом-практиком буде більш інформативною, ніж тиждень у гуглі. Я не проти самостійного пошуку інформації в мережі, але подумай, чи ти знаєш, що там шукати? Чи є в тебе хоч якісь конкретні запитання? Чи не відчуваєш себе блондинкою в автосалоні? :) Бонусом в орієнтації на "що використовують друзі" є потенціал до обміну об’єктивами, спалахами, синхронізаторами тощо. Це справді актуально, для молодих фотографів (початківців), у яких ще недостатньо коштів, аби купити собі все необхідне. Щоправда, не треба забувати про той факт, що переважна більшість фотографів — ще ті скнари, тож не завжди готові ділитися "своїм золотцем". 



how to choose a camera

Автор ілюстрації − Жменя Грицку (Evghenia Gritscu)

5. РОЗМІР МАЄ ЗНАЧЕННЯ
Гадаєш, у кого більший фотоапарат/об’єктив, у того кращі світлини? Якщо так, то ще раз уважно читай пункт 2, але якщо вагаєшся між вибором дзеркальної (DSLR) чи бездзеркальної системної (mirrorles) камери, тоді все складно. За останні декілька років технічні можливості бездзеркалок суттєво еволюціонували, тож однозначної відповіді тут нема. Детальніше про переваги та недоліки кожної із систем я напишу в окремій статті. Щодо фізичного розміру обладнання, то вважаю, чим воно буде компактнішим, тим краще. Можливо, для студійних фотографів це не так суттєво, але для всіх, хто працює у жанрах репортажу, тревел- чи стріт-фотографії розмір техніки є однією з найважливіших характеристик.  

6. ЩО КРАЩЕ: ДОРОГИЙ ФОТОАПАРАТ ІЗ ДЕШЕВИМ ОБ'ЄКТИВОМ ЧИ НАВПАКИ? 
Ні те, ні те. В обох випадках ти переплачуєш за потенціал (камери, об’єктива), який не можеш використати. Найкраще, на мою суб’єктивну думку, ще трішки підзбирати та обрати збалансований варіант. Техніка — це не те, що варто купувати "на виріст". Починай з доступного для тебе варіанту, коли заробиш на щось краще, тоді й зробиш повний апгрейд. Уяви, що купуєш простенький Nikon (наприклад 3000-ї серії) з дорогим склом (наприклад, Nikkor 85 1.4G) та аргументуєш це традиційним "а колись куплю фул-фрейм і тоді цей об’єктив покаже себе у всій красі". Наче логічно, правда? Але, якщо це твоя перша камера, то чи є гарантія, що згодом не виникне бажання перейти на Canon, Sony чи Fuji? То чи був сенс мучитись з незручним ФФ-портретником на кропі? Щодо зворотного варіанту — ФФ камера + об’єктив для кропа, то це взагалі збочення, яке може плачевно закінчитися.  

7. МЕГАПІКСЕЛІ НЕ НАЙВАЖЛИВІШЕ У КАМЕРІ 
Якщо ти шукаєш в Інтернеті поради щодо вибору свого першого фотоапарату, зокрема читаєш цю статтю, тоді, повір, к-сть мегапікселів — це останнє, що тебе має хвилювати. На практиці, велика роздільна здатність (36мп, 45мп, 50мп) створює більше проблем і обмежень для фотографів-початківців, аніж користі. Я не занурюватиму тебе в технічні деталі, просто задумайся, чи є сенс купувати автомобіль „Ferrari” для того, щоб їздити українськими ґрунтовими дорогами? Правда, такі машинки симпатичні, комфортні, швидкі, але хіба це важливо, якщо їх нема де розігнати? Можливо, розумніше купити танк або трактор для таких умов їзди?
Виникає закономірне питання: якщо не «мегапіксель усім заправляє», то на які технічні параметри звертати увагу? Гадаю, передовсім, треба визначити, для якого типу зйомок потрібна камера. Наприклад, якщо для репортажу, то визначальними будуть такі: зручність і точність системи автофокусування, якість зображення на високих значеннях ISO, швидкість серійної зйомки (FPS), ергономіка та ін.; для художньої зйомки: деталізація зображення (тут роздільна здатність важлива), динамічний діапазон, кольоропередача тощо.



Тобі сподобалась ця стаття? 
Якщо так, то не забудь її поширити та залишити коментар.
Без фідбеків зникає мотивація щось робити:)

6 коментарів: